Chovejme se tak, aby skály zůstaly v dobrém stavu i pro další generace!
Lezecké podmínky:
V zimním období
Hruboskalsko pro
lezení uzavřeno!

20. 11. 2017
Skály
Co je potřeba vědět a znát,
když jedu lézt na
Hruboskalsko?
Archiv aktualit serveru hruboskalsko.cz (2017)
2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017,

Večery pod plachtou
  Pouští a prérií (USA 2017)
  Meteora podzim 2017
  Příspěvky na rok 2018.
  STĚNA TURNOV
  Zavírání - pivo na chatě

Křest reedice knihy Kamarád ze skal (2. vydání).
  Nepříliš sladká Francie 2017
  Zavírání Skaláku 2017
  POVL 2017
  HOROLEZECKÝ festival v Turnově!
  Dětský den TJ Český ráj 2017.
  Horolezecký festival Hrubá Skála
  Kulturne spolecenské víkendy 2017
  Otvírání Skaláku 2017
  AKTUÁLNÍ OMEZENÍ LEZENÍ Z DUVODU HNÍZDENÍ PTACTVA
  Pripomenutí podmínek pro lezení na Hruboskalsku pro rok 2017 (2. vydání se srozumitelnejší definicí pravidel pro prvovýstupy v Oblasti).
  Seznam clenu
  VajsCimpl 2017
  Chata 2017
Nepříliš sladká Francie 2017

Savana,                                                                                                                                     prší, prší tak konečně ten slibovaný report z letošní Francie.

S nápadem jet v srpnu na týden do Tarnu přišel Jeník  loni v zimě. Na skalkách ve Francii jsem takhle v létě nikdy nebyl, ale přišlo mi to jako dobrej nápad. S půlročním předstihem navíc přeci můžu slíbit všechno. Pojedu.

Měsíc před odjezdem klasika. Nějak se to moc nehodí, moc práce, leze se na písku.... bla,bla,bla. Právě proto je potřeba jet a na chvíli vypadnout, navíc chci taky vyzkoušet "nové" vozidlo. Týden před odjezdem na akci Jeník/50/ ladíme detaily a ještě ve tři ráno debatujeme o tom, že všechno už vylézt nestihneme, ale že je potřeba odškrtávat dávné resty. Doplňujeme sestavu o Ťuka se Zubrem a v pátek 11.8. vyrážíme směr sladká Francie.

Cestou seznamuju kluky s mým dávným restem, který mě kdysi zaujal v Euro gajdovi. Na straně 120 trčí z lesa stometrovej Kápl a lezení je prej podle ikony bubáka velmi nebezpečný. Tak tenhle patník by rozhodně stál za pochcání. Zalezeme na skalkách a cestou zpět odškrtneme rest. To zní jako plán. Ten se hned druhý den dopoledne dost komplikuje tím, že na dálnici kousek před Lionem, dělám ze čtyřválce tříválec. Dost hořkej začátek. Nejprve trocha adrenalinu a deprese, ale pak se nám u Xtého piva daří zmenežovat pokračování, které vejde do dějin. Je zrovna termín Skalního muže a tak po slušné druhé fázi upadám do kómatu s vidinou lepšího zítřka. Ráno přehazujeme vozidla a s pouhým 24hodinovým zpožděním pokračujeme.

Po kolikáté už ?

Další hořké překvapení nás čeká v cíli. Oblíbený supr kemp pod skalama kousek od řeky je zavřenej. Hledáme kemp. Vedro,lidi, hlad, žízeň spolu s kocovinou a zážitky z předešlého dne dost lámou moji psychiku. Co tady vlastně dělám. Naštěstí dostáváme spásný tip na kemp nad údolím. Tady u pivka po večeři ve stínu borovic  je vše zapomenuto.

Účastníci zájezdu.

Popis dalších dní v Tarnu zkrátím. Lezení a koupání supr.  Forma je taky stabilní, tak že paráda . Díky vedru lezeme na pohodu až po obědě ve stinných sektorech. To dost rozšířilo moje obzory, protože při jarním zájezdu v 2010 jsme díky zimě lezli zase jen na slunci. Ťuk se Zubrem nakoukli i do Jonte.

V pátek balíme a míříme severně na Clermont. Hledáme Dent de la Rancune (v překladu Zub hořkosti) dost symbolické. Trocha hledání, ale přehlídnout skutečně nejde.

Dent de la Rancune.

Je tady dost kosa (nástup cca v 1200 mnm), tak spíme v kempu dole v údolí. Ráno je ale krásně tak vyrážíme. S matrošem jen já s Ťukem. K nástupu trocha bloudíme a díky tomu že jdeme první bloudí s náma i další dvě dvojky Frantíků. Taky to moc neznaj, ale maj průvodce. Půjčujeme si ho a vybíráme jednu z nejdelších údolních cest za 6b+.

Ťuk ve třetí "Ádr" dýlce.

Materiál má parádní tření a bubáky z Euro gajda už dávno vyhnali borhákama. Dá se založit i vlastí železo. Parádních sto lezeckejch metrů v parádní skále a v parádním počasí. Dolů dvoje slanění a tou správnou cestičkou jsme za půl hodiny u auta.

Hospůdka s točeným pivem naproti parkovišti, přímo vybízí k rekapitulaci zájezdu. Pivo je hořký, bohu dík, ale nakonec to zas tak hořký nebylo.

Bojsa

TJ Český ráj
427 historických fotek

Foto: Antonín Srb, možná pod Lebkou ve Skaláku, okolo 1970.